B6 Vitamininin Önemi

En son güncellendiği tarih: Mar 8

B6 vitamini piridoksin olarak da isimlendirilen, vücutta depolanmayan ve suda eriyen vitaminlerden biridir. Bu vitamin, vücut için gerekli olan enzimlerin sağlıklı bir şekilde salgılanmasını sağlamaktadır. Bağışıklık sistemi güçlendirir ve vücudu kanser dahil olmak üzere birçok hastalıktan korur. Kan yapımını destekler ve kan üretimine destek vermesiyle böbreklerin sağlıklı şekilde çalışmasını sağlar. Kalp ve damar hastalıklarına yakalanma riskini azaltır. Uykusuzluk problemini önler ve yorgun uyanma, uykuyu alamama gibi sorunları ortadan kaldırır.

Bunca şeye iyi gelen ve vücut için olmazsa olmaz olan bu vitaminin eksik olduğunu anlamanız için vücudunuz size uyarı veriyor olabilir. Vücudunuzu dinlemek, rahatsızlıklarınız ilerlemeden tedaviye yönelmenizi sağlayabilir. Bakalım B6 vitamin eksikliği vücutta kendisini nasıl gösteriyor. Sadece soğuk kış mevsimlerindeki kuru havalar sebebiyle değil, nemli havalarda da dudakların kuruması ve çatlaması, dilde ve ağız içerisinde oluşan yaralar, bitmek bilmeyen yorgunluk ve uykusuzluk hissi ve unutkanlık en başta gelen belirtilerdir. Eğer bu belirtilerin birkaçı veya hepsi sizde bulunuyorsa en yakın zamanda bir hekime görünüp takviye almanızı tavsiye ederiz.


B6 vitaminini alabileceğiniz doğal besinlere değinecek olursak, hayvansal ürün olarak; balık, kırmızı et, süt ve yumurta, bitkisel ürün olarak; patates, muz, avokado gibi potasyum oranı yüksek olan ürünler ve koyu yeşil yapraklı sebzeler, sarımsak, tüm baklagiller ve kuru yemişler diyebiliriz. Günlük B6 ihtiyacınız için sürekli hayvansal ürün tüketmenizin kolesterol ve damar tıkanıklığı riskinizi artıracağını unutmayın.

12 görüntüleme0 yorum

Son Paylaşımlar

Hepsini Gör