Gıda Takviyeleri ile Vücudunu Besle!

Günümüzde toprağın her geçen gün insan atıkları nedeniyle zehirlenmesi sebebiyle, topraktan yediğimiz ürünler eskisi kadar vitamin ve mineral değeri taşımamaktadır. Dolayısıyla doğrudan tükettiğimiz ürünler günlük almamız gereken vitamin ve mineral değerlerini karşılamamaktadır. Sağlıklı gıda takviyeleri ile vücudu beslemek, özellikle ilerleyen yaşlarda oldukça işe yarayacaktır.


B12 VİTAMİNİ

40’lı yaşlara geldikten sonra B12 vitamini normal bir kan ve beyin fonksiyonu için listenizde olması gereken en önemli vitaminlerden biridir. B12 vitamini tam tahıllı gıdalar ve hayvansal gıdalar gibi yiyeceklerden alınabiliyor. Fakat vücut yaşlandıkça bu vitamini gıdalardan almakta zorlanmaya başlar. 35-40 yaşları arası, B12'yi gıda takviyesi olarak almaya başlamak için oldukça iyi bir zamandır. Günde 2.4 mg B12, ihtiyacımızı karşılayacaktır.

OMEGA-3

Omega-3, yaşlanmaya bağlı olumsuz değişikliklerin bazılarına, kalp hastalığı riskinde artışa ve bilişsel düşüşe karşı koymaya yardımcı olmaktadır. Yapılan bir araştırmada, kanında omega-3 yağ asidi seviyesi yüksek olan kişilerin hafıza testlerinde, planlama faaliyetlerinde ve soyut düşünme gibi alanlarda; düşük seviyedeki bireylerle karşılaştırıldığında daha iyi performans gösterdikleri ortaya çıkarmıştır. Semizotu, balık, ceviz, keten tohumları ve yapraklı sebzeler gibi gıdalardan omega-3 alabilirsiniz. Takviye almanız, yeterli seviyede omega-3 aldığınıza emin olmanızı sağlar.


KOLAJEN

Herhangi bir kolajen ürünü takviyesi alınmasa da, tüketilen yiyeceklerin bazıları kolajen bulundurduğu için yeterli miktarda olmasa da vücut kollajen almış olunur. Fakat bu doğal takviye, cilt sarkmalarının ya da eklem ağrılarının önüne geçmek için yeterli bir miktar değildir. Bedenin kolajen üretimine destekte bulunmak ve kolajen kaybını yavaşlatmak veya durdurmak adına yaş ilerledikçe çeşitli yollardan kolajen takviyesi almak gerekir. Cildin temel yapı taşlarından biri olan kolajen, vücut bağ dokusunu güçlendirmeye yardımcıdır ve aynı zamanda vücudun bütünlüğünü korur. Kolajen takviyesi 25’li yaşlardan itibaren alınmalıdır.

8 görüntüleme0 yorum

Son Paylaşımlar

Hepsini Gör