Ispanağın Faydaları Nelerdir?

Güncelleme tarihi: Mar 8

Ispanak, diğer yeşil yapraklı sebzeler gibi kalsiyum, folik asit ve demir açısından zengindir. Ispanağın içerisinde ayrıca lif ve karotenoidler vardır. İçerisinde bulunan kalsiyum kemiklerin güçlenmesine yardımcı olmaktadır. Folatlar, damarlara zarar veren protein seviyesini normal seviyelerde tutmaya yaramaktadır. Böylece kalp hastalıklarına karşı koruyucu etki gösterebilmektedir. Bunların yanı sıra ıspanak A, C, E, K vitaminleri ve mikrogram içermektedir.


Ispanağın içeriğinde potasyum, sodyum, kalsiyum, bakır, demir, magnezyum, manganez, çinko, Karoten beta, Lutein-zeaksantin de bulunmaktadır. Karoten beta çok az sayıda besinde bulunur ve bu sebeple çok değerlidir. Ispanak, sindirim sisteminin fonksiyonlarını düzenlemeye yardımcı özellikte olduğu için kilo vermeyi kolaylaştırmaktadır. İçeriğinde bulunan A vitamini sayesinde de pek çok hastalıkta iyileştirici rol oynamaktadır.

Haftada en az bir kez düzenli olarak çiğ ya da pişmiş ıspanak tüketmiş olan kişilerin göz sağlığının korunduğu, yaşlılıktan kaynaklanan göz kusurlarının da daha az yaşandığı bilinmektedir. Ispanak, içerdiği vitamin ve mineraller sayesinde kemik gelişimini destekler ve kemik sağlığını korur. Aynı zamanda kan hücrelerinin sayısının artmasına ve daha uzun süre canlılıklarını korumalarına yardımcı olmaktadır.


İç organların ve iç işleyişin yanı sıra, cildi canlı ve sağlıklı görünen kişi kendisini daha iyi hissetmektedir. Birçok kişi cilt sağlığının korunması ve cildin güzelleşmesi için kozmetik ürünlere yüklü miktarlarda para harcamaktadır. Ancak cildin sağlığını ve güzelliğini korumanın en doğru ve etkili yolu doğru ürünlerle, sağlıklı ve dengeli bir biçimde beslenmektir. Zengin vitamin, mineral, element içeriğiyle cilde mucizevi şekilde olumlu etkileri olacak besinlerden birisi de ıspanaktır. Ispanakta bulunan A, C, E ve K vitaminleri cildi beslemektedir. Aynı zamanda dış etkenlerin ve yaşlılığın olumsuz etkilerinden de korumaktadır.

24 görüntüleme0 yorum

Son Paylaşımlar

Hepsini Gör